Heb jij de passie om deze Procurement-omgeving verder te ontwikkelen?
Onze opdrachtgever
Is dé marktleider in de ontwikkeling van duurzame energie en draagt zo elke dag bij aan een groenere toekomst. Hun missie? Het realiseren van grootschalige turn-key projecten voor zonne-energie, energieopslag, smart grids en meer. Met vooruitstrevende projecten verspreid over het land, brengen zij hun ambitie tot leven: 4 Gigawatt aan duurzame energie opwekken voor 2030. Het team, dat bestaat uit ruim 150 energieke medewerkers, werkt onvermoeibaar om deze droom te verwezenlijken.
Over de cultuur bij onze opdrachtgever
Werken bij onze opdrachtgever is niet zomaar een baan, maar een uitnodiging om deel uit te maken van een avontuur. Je krijgt de sleutel tot een unieke positie in een ondernemende, uitdagende omgeving die bruist van energie. Hier werk je zij aan zij met gedreven professionals, waar kennis gedeeld wordt en creativiteit gestimuleerd. In hun wereld van duurzame energie heb je de vrijheid om te ondernemen, nieuwe paden te bewandelen en een zichtbare impact te maken op de verduurzaming van het energiesysteem, niet alleen voor Nederland, maar voor de hele wereld.
Jouw rol
Vanwege groei van de organisatie zijn we op zoek naar een ervaren Procurement Manager.
Als Procurement Manager ben je verantwoordelijk om de inkoopactiviteiten van operationeel tot strategisch niveau verder te structureren en te professionaliseren. Je hebt daarbij een sterke focus op het ontwikkelen en toeschrijven van standaard aanvragen naar specifieke projecten. Je beheert onder andere het volledige EPC-tenderproces en zorgt ervoor dat processen en procedures worden ontwikkeld, beheerd en geïmplementeerd.
Intern creëer je een breed draagvlak bij projectteams uit de verschillende business units zoals projectontwikkeling en onderhoud. Je weet procurement op de juiste manier te positioneren om maximale toegevoegde waarde uit de supply chain te halen, mede door het begeleiden van tenders en het opzetten en beheren van segment gerelateerde inkoopstrategieën.
De standplaats voor deze functie is Groningen. (Deels) werken vanuit huis is mogelijk.
De belangrijkste hoofdtaken op een rij:
- Verantwoordelijk voor alle (grote) project gerelateerde inkoopactiviteiten en het behalen van de project- en Business Unit-doelstellingen;
- Optimaliseren van de procurement- en leveringsprocessen;
- Aansturen van externe capaciteit op het gebied van procurement en tendering;
- Verkennen van innovaties binnen de supply chain, het (eventueel) implementeren van deze innovaties en combineren van deze innovaties om te komen tot totaaloplossingen;
- Signaleren van marktontwikkelingen en strategische aspecten met betrekking tot lopende tenders en deze rapporteren aan de directie;
- Onderhouden van relaties, contracten en overeenkomsten met leveranciers;
- Implementeren en opvolgen van procurement gerelateerde ESG duurzaamheidsvereisten;
- Opstellen en onderhouden van marktprijsmodellen voor intern gebruik.
Dit ben jij
Jij bent een analytische denker met uitstekende leiderschapsvaardigheden. Je kijkt met een frisse blik naar uitdagingen en bent niet bang om kritisch mee te denken. Verder beschik je over:
- Een afgeronde Hbo/Wo opleiding, bij voorkeur in een technische of commerciële richting;
- Minimaal 5 jaar procurement-ervaring in een projectmatige of industriële omgeving;
- Ervaring met het opstellen en aanpassen van RFP’s en contracten voor complexe projecten;
- Uitstekende onderhandelingsvaardigheden, zowel in het Engels als Nederlands;
- Vaardigheden in projectmanagement, stakeholdermanagement en het creëren van interne draagvlak voor inkoopstrategieën;
- Voldoende ervaring om zelfstandig te opereren, zowel op strategisch als tactisch niveau;
- Een hands-on aanpak van operationele inkoopactiviteiten.
Contact
Ben je geïnteresseerd? Neem dan contact op via reactie@aprioriconsulting.nl of bel ons direct!